söndag 1 juli 2012

BildBomd på kommande altan.

Först lite bilder på huset (som snart är helt målat)







Deggan, Svärfar och Tommy fortsatte med altanen i lördags samtidigt som jag åkte till jobbet!



Ella fick massa sand av faster till sin sandlåda, men vi kan inte bestämma oss vart sandlådan skall vara..


OJ då här har det försvunnit, tyvärr fick dom sett att det fattas virke och det var inte lika kul. Men ringer imorgon och beställer mera så får vi hoppas att dom kan köra ut det snabbt! Hejja Beijer som räknade fel och tommy räknade om och ändå blev det fel. Undra hur lite virke vi hade fått annars om vi hade gått efter vad dom sa på Beijer.


Utgången ifrån köket



Baksidan/långsidan ifrån vardagsrummet, halva lagt..


Katten gillar redan altanen


Gräset växer



Imorgon flyttar grannen, så nu kommer vi att få en ny granne med :-)

Ber om ursäkt för dom mörka bilderna, tog dom nu ikväll när jag kom hem för att jag sov hos min syster efter jobbet igår och kom nu efter jobbet!

När altanen blir klar kommer den att bli 110 m2.

Nu blir det kvalitetstid med sambon och film på köpet :-)

2 kommentarer:

  1. Hejsan Tess.

    Jag tänkte jag skulle kolla vad ni har hunnit med och ser att ni också bygger trädäck ute. Vi ska börja nu och vi har vald att bygga kortsidan vid köket och runt till vardagsrummet och fram till fönstret bakom vardagsrummet. Den blir runt 85m2 har jag för mig.

    Jag undra vilken dimision som ni har på bärlinorna? Jag har köpt in 45 x 220 för just detta. Vi har vald trädkomposit som topplager på vår för att slippa underhåll, dock så koster det ju en del mera också. Jag vill dock helst slippa underhålla om man kan :-)

    Det blir ju snyggt med den stora altanen som ni har gjort.

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Vad kul att ni med skall börja nu, den är en fantastik känsla att kunna gå ut på altanen, känns som huset faller mer på plats :)

    Vi har använt samma som du köpt 45x220. Ok googlade fram trädkomposit för vi hade inte hört det förut, det verkade ju kanon bra att slippa underhålla :-) Skall bli kul att följa er igenom när ni bygger altanen och 85m2 blir med stort och rymligt det är skönt :-)

    Vi har byggt till räcke nu men det är bara klart på kortsidan och fram till altandörren på långsidan. Men hoppas vi snart kan bli klara. :)

    SvaraRadera